Beszámoló a prágai szakgyakorlatról

Beszámoló a prágai szakgyakorlatról...

A kétnapos prágai szakgyakorlat leginkább arról szólt, hogy a harmadik és negyedik osztályos diákok közelebbről megismerjék a „száztornyú” Prága nevezetességeit, idegenforgalmi szolgáltatásait, a Top Hotel**** szállodai komplexum működését, konferenciaközpontját és kiegészítő szolgáltatásait. Szerdán hajnal 6-kor indultunk az iskola épülete elől. Menet közben is nagyon jól éreztük magunkat a buszban, retró és diszkó egyvelegeket hallgatva kényelmesen és vidáman vészeltük át a 6 és fél órás utazást. Gyönyörű időnk volt mindkét nap, szikrázó napsütés kísért minket városnéző utunkon. Egy Prágában élő magyar nemzetiségű idegenvezetőnő segítségével járhattuk körbe a kulturális műemlékekkel gazdagított utcácskákat.

Természetesen nem maradhatott ki a Strahovi kolostor, a Loretta, a Szent Vitus székesegyház, a Hradzsin. Az őrségváltást sem hagyhattuk ki. Sétálhattunk a gyönyörű várkertben és csodálhattuk a gyönyörű prágai panorámát is. Szálláshelyünk a négycsillagos Top Hotel komplexum Garni szállójában volt. A szálloda egyes helyiségeit és szolgáltatásait közelebbről is megtekinthettük a konferenciaközpont vezetőjének segítségével. Természetesen volt alkalom egy kis shoppingolásra is a Vencel téren, a város legnyüzsgőbb terén, ahol mindig számos turista fordul meg. Láthattuk a csillagászati óraműt, amely az Óvárosi tér egyik legérdekesebb része, a világ legrégebbi, még ma is működő csillagászati órája, melyen a Nap és a Hold állása és a jelenlegi csillagjegy látszik. Minden egész órában mozgó figurákat és apostolokat lehet megcsodálni. Végigsétálhattunk a hangulatos és látványos 516 méter hosszú és 10 méter széles Károly-hídon, ahol grafikusokkal, utcazenészekkel és mutatványosokkal találkozhattunk.

Zárszóként elmondhatjuk, hogy Prágát mindenképpen látni kell. A prágai szakgyakorlat során rengeteg hasznos információt szerezhettünk. Reméljük, hogy hamarosan részt vehetünk a következő turisztikai célállomás megismerésében is. A tanulságos és élménygazdag szakgyakorlatért köszönet kísérő tanárainknak (Nyári Gabriella mérnöknő, Kovács Éva tanárnő és Takács Zsuzsanna tanárnő)