Tanulmányi kirándulás Mosonmagyaróváron

2014. június 17-19. között /I. MJK/A, II. FJK/A és a III.FJK/A/ tanulmányi kiránduláson vettünk részt Mosonmagyaróváron. Célunk az volt, hogy megismerkedjünk a Nyugat - Magyarországi Egyetem Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Karával, valamint megtekintsük a környező településeket, tanüzemeket és az egyéb látnivalókat.

Megérkezésünk után elfoglaltuk a szobákat, majd egy idegenvezető hölgy bemutatta nekünk Mosonmagyaróvár látnivalóit, nevezetességeit. Ebéd után felültünk a buszra és elindultunk Lipótra, ahol a Szemes Művek Kft igazgatója, aki egyben Lipót volt polgármestere, bemutatta nekünk ezt a kis települést.

Lipóton először a falumúzeumot, a tanösvényt, majd a világhírű Lipóti pékséget látogattuk meg. A Lipóti pékségben megtekinthettük a gyártás folyamatát, és kóstolót is kaptunk. A ma 200 üzletből álló mintabolthálózat és közel félezer egyéb értékesítési pont kialakítása úgy indult, mint egy tündérmese.

Tóth Péter legkisebb gyerekként tanulta ki a pékszakmát és alapította meg kisüzemét a mama szobájában, ahol az éléskamra volt a lisztraktár. A szakma szeretetére és a minőség fontosságára is felhívták a figyelmünket.  Lipót, mint a legszebb virágos település a közelmúltban nyerte el ezt a címet Magyarországon. A lipóti focipályáról megtudhattuk, hogy termálvízzel van fűtve, így a focisták télen is focizhatnak.

Délután ellátogattunk a lipóti termálfürdőbe.  Minden medencét és csúszdát kipróbáltunk.  Szerda délelőtt Dr. Kalmár Sándor körbevezetett minket az egyetem egyes részein, majd megismerkedtünk a vár történetével is. Délután ellátogattunk Jánossomorjára, és megtekintettük a Boldog Csibefarmot. A Szemes mintagazdaságban az aratás elsősorban a farmárok érdeklődését kötötte le. Kirándulásunk során ellátogattunk az egyetemre is, ahol bemutatták nekünk az egyetem különböző karait. Dr. Farkas László úr az Élelmiszertudományi Kar laboratóriumait is bemutatta, és az ott folyó munkáról is beszélt nekünk. Kilátogattunk az egyetem tangazdaságába is. A meteorológia rejtelmeiről és az egyes műszerek használatáról is kaptunk tájékoztatást.Csütörtökön megnéztük az egyetem auláját és az egyes tanszékek vitrinjeiben őrzött segédeszközöket, majd elindultunk haza. Mindenkinek nagyon tetszett ez a kirándulás, az étellel, és a szállással is meg voltunk elégedve. Napközben és esténként jobban megismerkedtünk egymással, új barátokat szereztünk. Köszönetet szeretnénk mondani az egyetemnek és Dr. Karácsony Péternek, aki megszervezte és végig irányított bennünket a gyakorlat alatt.